OFERTA POMOCY
PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
W KOŚCIERZYNIE DLA SZKÓŁ
w roku szkolnym 2019/2020
FORMY POMOCY SKIEROWANE DO UCZNIÓW I RODZICÓW NA TERENIE SZKOŁY
- Warsztaty z zakresu doradztwa zawodowego dla uczniów.
- Praktyczne i sprawdzone rozwiązania najczęstszych problemów dotyczących zachowania dzieci w wieku przedszkolnym.
- Tematyka zajęć z rodzicami i uczniami wg potrzeb po wcześniejszym ustaleniu.
FORMY POMOCY SKIEROWANE DO NAUCZYCIELI
- Szkolenia Rad Pedagogicznych:
- Agresja i przemoc-dzieci i młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
- Bezpieczna i przyjazna szkoła-jak dbać o dobry klimat w szkole.
- Jak reagować w sytuacji przemocy-poszkodowani, sprawcy, świadkowie.
- Jak reagować na agresję? Jak zwracać uwagę uczniom.
- Jak pracować z dzieckiem nieśmiałym w środowisku szkolnym.
- Tematyka szkoleń dla nauczycieli wg potrzeb po wcześniejszym ustaleniu.
SIECI NAUCZYCIELI I GRUPY WSPARCIA
- Sieć doradców zawodowych prowadzona przez Konsultanta Powiatowego Doradztwa Edukacyjno - Zawodowego (p. Hanna Nowik-Szopińska).
- Grupa Wsparcia dla logopedów
- Grupa Wsparcia dla pedagogów szkolnych
Sieci nauczycieli służą nawiązywaniu i podtrzymywaniu relacji w celu wzajemnego wspierania się oraz pozyskiwania, dzielenia się wiedzą, doświadczeniem, informacją. W ramach wymiany doświadczeń i zasobów, nauczyciele tworzą lokalne środowisko sprzyjające dalszemu rozwojowi osobistemu i zawodowemu. W sieci pracujemy wspólnie nad różnorodnymi kwestiami związanymi z praktyką zawodową (przedszkolną, szkolną). Nauczyciele mają możliwość podniesienia swoich kompetencji zawodowych dzięki indywidualnej refleksji, rozmowie, wymianie poglądów i doświadczeń z innymi uczestnikami.
KONSULTACJE W SPRAWACH BADANYCH UCZNIÓW
OBSERWACJE DIAGNOSTYCZNE
Mogą stanowić uzupełnienie procesu diagnostycznego dziecka/ucznia oraz pomagać nauczycielom ukierunkowywać ich działania na najbardziej istotne cele wynikające z potrzeb i możliwości psychofizycznych dzieci.
POMOC W OPRACOWANIU INDYWIDUALNYCH PROGRAMÓW EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNYCH
Wspieranie szkół, przedszkoli i placówek przez udział w pracach zespołów ds. pomocy psychologiczno – pedagogicznej polega na uczestniczeniu w procesie planowania i wsparcia realizacji zaleceń wynikających z orzeczeń i opinii, konstruowaniu indywidualnych programów edukacyjno – terapeutycznych, wielospecjalistycznych ocen poziomu funkcjonowania, budowania zasad współdziałania nauczycieli i specjalistów, analizę proponowanych dostosowań, w tym w zakresie specjalistycznego sprzętu, metod pracy terapeutycznej, procesu indywidualizacji, ocenę efektów.